Na inloggen krijgt u een overzichtspagina te zien met verschillende menukeuze's en overzichten over uw openstaande aanvragen, excepties en attesten.
Wanneer u op het SynCore logo klikt of op het icoon dat afhankelijk van uw systeem rechtsboven beschikbaar is, komt u ook steeds
opnieuw terecht in dit overzichtscherm.
U kunt via Uitloggen rechtsboven het systeem verlaten. Via de Help tool kunt u de beschikbare help index raadplegen en via Over krijgt u een popup tevoorschijn die de versie en auteursrechten weergeeft.
•Rechtsboven wordt er getoond onder welke naam u bent ingelogd. In het bovenstaand voorbeeld admin.
•Daarnaast vindt u de algemene navigatieknoppen:
oOverzicht: hiermee keert u steeds terug naar het openingsscherm.
oUitloggen: Afmelden van de toepassing. Indien u de toepassing gedurende een bepaalde tijd niet meer gebruikt, b.v. u heeft hiervoor 10 minuten ingesteld, dan wordt u automatisch afgemeld.
oHelp: helpteksten naar het gebruik van het systeem toe.
oInfo: welke versie u heeft van het tijdregistratiesysteem, met bijkomende info.
De verschillende beschikbare hoofd- en submenu’s. Als u een bepaald menu aanklikt zal het gewenste submenu of scherm opgeroepen worden.
Menustructuur:
•Hoofdmenu Tijden/e-HR
oKalender: overzicht gegevens in de kalender en ingave van bijvoorbeeld afwezigheidsaanvragen
oVirtuele klok: oproepen van de virtuele tijdregistratielezer
•Hoofdmenu Gebruikersvoorkeuren
oTheming
Bij ‘Aanvragen en meldingen’ kunt u klikken op de verschillende categorieën om volgende overzichten te bekijken:
•Boeking (Prikking): status van uw aanvragen voor wijzigingen/nieuwe prikkingen.
•Dagresultaat: status van uw afwezigheidsaanvragen.
•Dagexceptie: overzicht van excepties in uw kalender (afwijkingen gedetecteerd op normale werkregeling).
•Attest: overzicht van attesten (afwezigheden waar een schriftelijk bewijs voor ingeleverd moet worden) die nog openstaan.
•Autoriseren dagresultaat: status van uw aanvragen om extra prestatie om te zetten naar overuren.
Voorbeeld Dagresultaat: overzicht van uw afwezigheidsaanvragen:
Bij Acties kunt u rechtstreeks volgende zaken uitvoeren:
•Rechtstreeks de details van uw aanvraag in het kalenderscherm bekijken. Klikt u op het icoon dan wordt het kalenderscherm op de datum van de aanvraag opgeroepen.
•Uw aanvraag sluiten door op het icoontje te klikken. Deze zullen dan niet meer in uw overzichtscherm getoond worden.
•U ziet voor iedere aanvraag de huidige status (in aanvraag, goedgekeurd, afgekeurd). Het icoontje duidt aan dat er een commentaarveld werd ingevuld. Door hierop te klikken kunt u de commentaar bekijken.
•Een nog niet goedgekeurde aanvraag kunt u onmiddellijk annuleren. Dit kan via het icoontje .
Opgelet: In de overzichten dagexceptie en attest kunt u zelf niets afmelden. De meldingen daar kunnen enkel verdwijnen door de oorzaak weg te nemen (vb.: een exceptie “Te weinig gewerkt” door een verlofaanvraag te maken, een attest door het attest binnen te brengen, enz..)