Gebruik van het systeem

Navigation:  Introductie >

Gebruik van het systeem

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

SynCore heeft de mogelijkheid om verschillende gebruikersrollen te definiëren en de meest geschikte rol toe te wijzen aan een gebruiker. Op deze manier krijgt deze gebruiker enkel de rechten (menu's en schermen) die voor hem van belang zijn, en wordt u als gebruiker niet belast met menukeuze's die u nooit gebruikt.

 

Afhankelijk van uw bedrijfssituatie heeft u 1 of meerdere types van gebruiker. Over het algemeen kunnen we volgende soorten gebruikers onderscheiden, met de bijhorende functionaliteit die voor hen van belang zijn:

 

 

Voor de SynApp toegangscontrole:

 

Receptie gebruiker

Dit type gebruiker zal uitsluitend bezoekers ontvangen en daartoe bezoekergegevens ingeven, in- en uitchecken, enz. Bijkomend kan deze gebruiker ook zijn eigen voorkeuren instellen wat visualisatie betreft en zijn eigen wachtwoord wijzigen.

Dit type gebruiker zal enkel toegang hebben tot de menu's Bezoekers en Gebruikersvoorkeuren.

 

Administratieve gebruiker

Dit type gebruiker zal zich bezighouden met de dagelijkse uitbating van het systeem, zonder dat hij de exacte details moet kennen voor het opzetten van toegangsprofielen. De kerntaken van dit type gebruiker, en de behorende menu's die deze dan ook zal gebruiken, zijn:

Werknemers: Beheer van de eigen werknemers.  Bijvoorbeeld: de creatie & wijziging van werknemerdata en juiste badge-id en toegangsrechten toekennen.

Output:  Rapporten opvragen en realtime monitors consulteren.

Gebruikersvoorkeuren:  Hier kan de gebruiker zijn visualisatievoorkeuren en wachtwoord wijzigen.

 

Beheerder toegangscontrole

Dit type gebruiker zal ook in staat zijn om het geheel van toegang te beheren.  Hij zal de verschillende nodige toegangsprofielen opmaken die gebruikt kunnen worden bij het beheer van de werknemers en bezoekers.  Deze gebruiker dient dus ook voldoende notie te hebben van hoe de toegang in het bedrijf, zowel in tijd als plaats, geregeld is. Verder zal deze gebruiker ook eventueel specifieke configuraties uitvoeren, eigen aan het bedrijf, zoals specifieke keuzelijsten definiëren, vrije velden definiëren, extra gebruikers en gebruikersrollen aanmaken.

Dit type gebruiker zal dus ook de menu's Toegang en Configuratie gebruiken.

 

Systeembeheerder

De systeembeheerder zal typische IT-taken uitvoeren. Van het nemen van back-ups, instellen van tijd en IP-adres, upgraden van de software, enz.

Dit type gebruiker zal toegang hebben tot het menu Systeembeheer.

 

Voor de SynPeople tijdregistratie en selfservice e-HR:

 

Payroll en HR gebruiker

Deze gebruikers zullen de typische tijdregistratie beheerstaken uitvoeren.  Correcties ingeven, excepties opvolgen, opvolgen van gewerkte tijden, loonsopdrachten lanceren, werknemers en hun werkregimes instellen, enz..

 

Diensthoofd

De diensthoofden zullen in de selfservice toepassing een overzicht hebben over het team dat aan hen rapporteert. Ze zullen de geplande werktijden van hun team kunnen opvolgen, afwezigheidsaanvragen goedkeuren/afkeuren of rechtstreeks ingeven, planning wijzigen, enz. Dit alles in een voorgedefinieerde workflow volgens uw bedrijf specifieke regels zodat de payroll en HR dienst ontlast wordt en de diensthoofden onmiddellijk over de juiste informatie beschikken.

 

Werknemer

Werknemers zullen toegang hebben tot hun eigen data, eventueel geplande afwezigheden van hun collega's kunnen zien, aanvragen kunnen lanceren voor afwezigheid, planningswijzigingen doorvoeren, enz.  De werknemer heeft hierdoor steeds een exact zicht op zijn eigen prestaties en afwezigheidsrechten. Alle aanvragen worden ook hier volgens een workflow volgens uw bedrijfsregels gecontroleerd zodat enkel geldige aanvragen geaccepteerd zullen worden.

 

Voor de tijdregistratie en selfservice e-HR:

 

Systeembeheerder

 

De systeembeheerder zal typische IT taken uitvoeren, zoals het nemen van back-ups, het instellen van tijd en IP adres, het upgraden van de software, enz.