Het werknemerscherm laat u toe om alle nodige gegevens van de werknemer te definiëren. Dit scherm is samengesteld uit een vaste zone bovenaan en verschillende tabs onderaan die soorten gegevens groeperen.
Klik op de knop bovenaan het scherm. U kunt nu de gegevens van de nieuwe werknemer invullen. Hierbij zijn volgende velden verplicht in te vullen:
•Werknemernummer: een uniek nummer per werknemer. Dit wordt automatisch ingevuld.
•Personeelsnummer: een unieke code per werknemer. Dit wordt automatisch ingevuld, maar het staat u vrij om hiervoor een andere unieke code te gebruiken.
•Naam en voornaam van de werknemer.
Hierna klikt u op de knop om de gegevens van de nieuwe werknemer op te slaan. U dient deze knop ook steeds te gebruiken indien u de gegevens hebt veranderd, om ze zo op te slaan.
Vaste informatie: Velden om de werknemer duidelijk te identificeren. Steeds vast zichtbaar bovenaan het scherm.
Tab Extra Info: Extra gegevens over de werknemer die optioneel ingevuld kunnen worden.
Tab Gebruiker: Gebruikergegevens indien de werknemer ook een gebruiker van de toepassing is.
Tab Vrije velden: Tab met de gedefinieerde vrije velden, waarin u extra informatie over de werknemer kunt bewaren.
Tab Badge: Toewijzing van een badge aan de werknemer.
Tab Sleutelcode: Toewijzing van een sleutelcode aan de werknemer. Enkel van toepassing als u toegangen heeft die enkel met een code (en zonder badge) opengestuurd kunnen worden.
Tab Vingerafdruk: Toewijzing van een vingerafdruk aan de werknemer.
Tab Telefoon: Toewijzing van een telefoonnummer aan de werknemer, zodat de persoon telefonisch kan registreren.
Tab Toegangsprofiel: Toewijzing van toegangsautorisaties aan een werknemer a.h.v. vooraf globaal gedefinieerde profielen.
Tab Persoonlijk toegangsprofiel: Toewijzing van toegangautorisaties aan een werknemer zonder gebruik te maken van een globaal gedefinieerd profiel.
Tab Toegangsexcepties: Toegangsexcepties definiëren voor een bepaalde persoon als uitzondering op zijn toegang die beperkt geldig is in tijd en daarna automatisch vervalt.
Tab Toegang: Definitie van andere toegangscontrole gerelateerde gegevens.
Tab Tijden/e-HR: Toewijzing van werkplan, te berekenen totalen, enz. aan een werknemer
Tab Documenten: Externe documenten die u aan deze werknemer zijn gegevens kunt hangen (contract, ziekteattesten, enz.) voor elektronische opvolging/archivering.